Posted in Inspiracje

5 prostych kroków na utrzymanie porządku w mieszkaniu

Utrzymanie domu w czystości to nie lada wyzwanie. W porządku nasz dom nie tylko wygląda znacznie piękniej, ale przede wszystkim czujemy się w nim lepiej i bardziej komfortowo. Czasami nasze małe decyzje, podejmowane pochopnie pod wpływem różnych emocji lub małego lenistwa prowadzą do nagromadzenia masy niepotrzebnych rzeczy, tworzących chaos i bałagan. Jak tego uniknąć? Mamy dla Was 5 decyzji, których podjęcie pomoże w utrzymaniu czystości w Waszym mieszkaniu.

1. Każda książka, którą kupiliście lub dostaliście ląduje na półce.

Bywa tak, że nie możemy przebrnąć, przed daną książkę. Odkładamy ją na półkę z myślą, że może kiedyś jeszcze po nią sięgniemy, że może wtedy nam się bardziej spodoba. Nie ma nic złego w odpuszczeniu sobie tej kwestii – każdy ma inny gust, nic na siłę. Puść książkę w obieg, podaruj rodzinie lub znajomym, może komuś innemu się bardziej spodoba. Możesz ją też oddać do antykwariatu lub sprzedać. Nie ma powodu, dla którego powinna zostać na Twojej półce.

2. Zatrzymywanie wszystkiego stworzonego przez Wasze dziecko.

Rozumiemy, że każdy obrazek, figurka z kasztanów czy zwierzątko zrobione przez Waszą pociechę jest wyjątkowe i chcecie zatrzymać wszystko jako pamiątkę. Zgoda – niektóre rzeczy faktycznie warto zachować i cieszyć się nimi po latach, np. ręcznie zrobione laurki można trzymać w ulubionych książkach lub albumach ze zdjęciami. Nie znaczy to jednak, że musimy zachować absolutnie wszystko, co nasze dziecko stworzy. Dobrym pomysłem jest wydzielenie przestrzeni na „sztukę”, np. w postaci dużego pudełka. Ograniczona przestrzeń ułatwi selekcję i pomoże w utrzymaniu porządku.

3. Wmawianie sobie, że odłożysz coś na miejsce później.

Tak, chyba wszyscy to znamy. Niestety to najprostsza i najszybsza droga do wprowadzenia bałaganu i chaosu. Odłożenie czegoś na miejsce zajmie tylko kilka sekund, a oszczędzi wielu minut sprzątania później. Jeśli masz tendencję do zostawiania pewnych rzeczy, np. kluczy w tym samym miejscu, postaw tam koszyk lub pudełko.

4. Odkładanie papierologii w nieskończoność.

Składowanie przychodzącej poczty w jednym miejscu to dobry pomysł, dopóki nie utworzy się z tego stos chaotycznych, niezałatwionych spraw. Oprócz segregacji warto wykonać chociaż jeden krok, który przybliży Cię do wykonania zadania – wypełnij wniosek, zaplanuj w kalendarzu dokładny dzień na opłacanie rachunków, wyrzucaj ulotki od razu do kosza. Kontroluj na bieżąco wszystkie papiery, żeby nie umknęło Ci nic ważnego.

5. Zapychanie szuflad zbędnymi rzeczami.

Przypadkowe rzeczy, których szkoda wyrzucić, bo mogą się kiedyś przydać z reguły lądują w jednej szufladzie. Tutaj, podobnie jak w przypadku „sztuki” naszych pociech musimy wprowadzić rygorystyczną selekcję. Jak tylko szafka zaczyna nam się zapełniać opróżniajmy ją ze zbędnych rzeczy. Ograniczajmy takie zbieractwo do jednego pudełka lub jednej szuflady a zachowamy znacznie większy porządek.

Wpisz szukaną frazę i naciśnij Enter

Koszyk